BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, September 26, 2008

SyafakiLLAH..*Syukran sume =)


"Bila kejayaan sudah digenggaman.."- nada dering handphoneku berbunyi.nasyid Mirwana.
'1 message received'.-(Kak, syafakillah,jangan lupa makan ubat, eh) - from my junior.Tangan menaip laju -(Syukran dik,cyg adik.wslm)

Sakit, demam itu sebenarnya adalah kifarah dosa..Itu 'tazkirah' yang aku terima dari seorang sahabat.Ya,sangat setuju.Moga-moga ringan azab di hari Perhitungan nanti,Ameen.
AlhamduliLLAH,sakit,demam dan segala musibah itu datang dari Allah. Dan itu adalah ujian buat kita.Kelebihan kita sebagai muslim, orang yang ada pegangan hidup, kita akan yakin dan sedar bahawa disana ada 'Yang Maha Kuasa' mencatur kehidupan kita.Ketahuilah sahabat bahawa sakit, demam dan segala musibah yang menimpa kita bersamanya terselit 1 rahsia dan mesej dari Pencipta.Setiap yang dicipta, setiap yang berlaku di atas muka bumi Allah ini ada sebab tercipta dan terjadinya.Selidiklah, dan carilah hikmah tersebut.

Dalam sakit, dalam demam sebenarnya tersimpan 1 tarbiyah, tersimpan 1 didikan, tersimpan 1 rahsia, tertanam 1 sifat sabar, tabah, dan cekal dalam diri kita. Dan akhirnya, dari keadaan begini, kita sebenarnya semakin hampir denganNYA.Tawakkal kita teruji disini. Keimanan kita pada Qada dan Qadar dapat dibuktikan disini..
Maka beruntunglah pada golongan yang sabar dan hanya Allah menjadi pergantungannya.

HasbunaLLAH wa ni'mal wakil..

*AlhamduliLLAH, Syukran atas doa dan nasihat ntum, sahabat-sahabatku.
BarakaLLAHufikum..
26 Ramadhan.
Ramadhan Kareem.

1 comments:

Nurul Ain bt Malik said...

baarakallahufik,ya qudwati..:)
kata2 yg terus smpai ke hati...
kata2 yg dpt mendidik hati..

carilah hikmah dlm setiap ketentuan Allah...