BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 10, 2009

الحياة: حسنة في الدارين



Bila diri kita kurangnya rasa syukur...sedikitnya rasa 'cukup'...Kecilnya nilai resepsi..Menyebabkan manusia hidup dalam tekanan..dan rasa ' tak puas '..

{Dan ingatlah juga, tatkala Tuhanmu memaklumkan :" Sesungguhnya jika kamu bersyukur pasti Kami akan menambah ni'mat kepadamu dan jika kamu mengingkari ni'matKu maka sesungguhnya azabKu sangat pedih } Surah Ibrahim : 7

Jangan warnai kehidupan anda dengan warna-warna yang menjadi kegilaan, sebutan dan pujaan orang sekeliling anda..Bangun dan bertindaklah..Kuasa memilih warna kehidupan anda ada pada anda sendiri..anda mahu memilih warna kehidupan yang bagaimana???Maka, rancanglah warna pilihan dengan berani dan bijak..

Makna hidup, makna aku sebagai khalifah Allah, taarif hamba yang bertaqwa, Maksud jiwa yang ditarbiyah dan mentarbiyah dan segala pendifinisian dalam kehidupan ini sebenarnya, anda yang perlu memaknakannya..bukan saya, bukan dia atau orang lain..

Itu kuasa suara hati...Suara yang benar..Datangnya,dari hati yang hidup subur disemai dengan Al Quran, Hadis Nabawi,ilmu-ilmu dan adab-adab manusiawi..

The voice of your personal power is your intuition and inspiration. And that will move you closer to what you want.
You were born with the power to experience and enjoy the life you desire. You have the power to fully express who you are, what your truth is, what your passions are, to create the life you dream of.

Terlalu banyak nikmat yang diberikan, disajikan kepada kita..“Maka nikmat Tuhan yang manakah yang kamu dustakan?” (QS. Ar Rahman:13)

Buatlah pilihan untuk diri sendiri..Kerana setiap yang berlaku ada hikmah..Hidup Mulia atau Mati Syaheed??
Itu juga pilihan...

"Ya Allah kurniakan kami 'Hasanah fid Darain' -Kebaikkan di 2 buah rumah ; dunia dan akhirat.."

Wallau'alam

0 comments: