BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, January 24, 2009

LETAKKAN DUNIA DI TANGAN..BUKAN DI HATI..


Tahniah dan Takziah untuk semua YB's UIAM.
Ada antara mereka sahabat saya..Ada antara mereka junior saya..Ada antara mereka mad'u saya..
Kepada yang mengundi, tahniah..kalian pandai menghargai hak kebebasan suara kalian..Ambillah peluang ini selagi kita diberi peluang..Dan carilah peluang selagi ada ada ruang..Itu tindakan bijak,saya kira.
Kepada yang menguruskan operasi / proses pengundian - terimakasih dan syabas!Ada improvement dari sudut pengurusan election pada pandangan saya selaku 'orang veteran' di UIAM.
Kepada yang berkempen-tahniah dan saya benar-benar berharap agar nanti, kita sanggup 'all out' sedemikian rupa untuk mengisi kemenangan yang kita sama-sama usahakan ini. Memang mudah mencipta kemenangan..tapi sedar dan inzarlah bahawa kemenangan ini perlu pengisian..dan ANDALAH pengisinya.
Kepada yang tidak berpuas hati, terasa hati, terguris hati,sakit hati...berlapang dadalah..kerana demokrasi itu ciptaan manusia..sistem yang terhasil dari insan yang banyak kekurangan..sudah tentu, sukar untuk kita luputkan istilah 'kelemahan' di situasi ini.Cukup pastikan, dari pihak kita telus,adil,ikhlas dan rasional dalam strtegi dan perlaksanaan kita. Ayuh!!!Kita besarkan jiwa,bebaskan minda - Support our YB's.
Kepada pemimpin seluruh dunia- terus bersemangat,memahami dan gigih menjaga penjuru anda. Anda adalah apa yang anda percaya =)
Kepada semua pembaca, terus amik iktibar dan pengajaran dari Surah An Nasr- terus bertasbih, bertahmid dan beristighfarlah..
Hakikat kehidupan jundi - tidak kenal erti putus asa, hanya kenal erti ITQAN dalam berusaha.

Tahniah dan Takziah!

4 comments:

Nik M Hafizul said...

congratulations for iium

be the best forever

Muhammad Zaki Sukery said...

salam tahniah & takziah untuk pejuang demokrasi & Pro-Mahasiswa..,Allahuakbar!

MUHAMMAD ADIB BIN HATIM said...

Salam perjuangan
selamat mengisi kemenangan PRK 09
Moga pengisian kemenangan kali ini lebih bermakna untuk menjadikan SRc lebih dirasai, dihargai dan disayangi... :) Istiqamah mendepani cabaran... Siru 'Ala Barakatillah

Khaulah Azwar said...

Slm perjuangan shbt ana =)
Nt sihat shbt?
Smg Allah sentiasa limpahkan kekuatan & kesabaran yg tinggi buat nti..
Doakan ana jgk deh..