BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, January 14, 2009

AINA MUSLIMUN ????

Ketika kita tenang membuka kelopak mata pada awal pagi, saudara kita di Ghazzah, pedih memutup mata selamanya..diantara mereka ada yang menemui syahid,di antara mereka ada yang menahan sakit..…
Mereka letih mengesat mata ..di antara mereka ada yang menangis..bukan mengenangkan nasib..tetapi memikirkan tentang hak..hak di Bumi Palestin,Bumi berkat..hak sebagai saudara kepada saudara Islam yang lain..saudara kita..

Semak,berkecamuk dalam pemikiran mereka…aina muslimun??? Di mana orang Islam yang lain??? Tidak tahukah mereka tentang nasib saudara mereka disini???
Dimanakah muslimun meletakkan Hadis RasulluLLAH yang membawa maksud ‘tidak beriman seseorang itu sehingga dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri..’

Hati semua orang memberontak..mengutuk keras Israel;imigran baru di tanah Palestin..orang yang muka tembok..tapi jadi ‘anak emas’ dunia..tak boleh diusik,suara dan tindakan ‘dia’ di’redhai’ oleh bapa dunia-Amerika LaknatuLLAH..

Palestinian, aku malu denganmu..aku hanya dapat menyisipkan doa untukmu..aku disini, akan teruskan perjuangan yang tertuntut atas pundakku..menjaga penjuruku..supaya tak ditembusi oleh anasir jahili, isme-isme dan cubaan-cubaan yang melambatkan tertegaknya khilafah Islamiyyah.

Kepada Palestiniyyun,peluang untuk kalian menjadi hawariyyun terbentang..
Kepada maliziyyun, kalian juga berpeluang..bagaimana?tanya iman, Tanya akal..think what SHOULD we do..

Sebenarnya, aku sedar yang insan memerlukanMU,Tuhan..
Aku juga sedar yang aku diperhatikanMU Tuhan..
Berikanku kesempatan untukku berbakti pada agamaKU, ya ALLAH..
Allahummansuril ISLAM wal muslimin..

2 comments:

Muhammad Zaki Sukery said...

salam ustazah..,terbaik ada blog,ayuh kita 'imarah'kannya dengan perkongsian ilmu yang bermanfaat.

Mr Asyraf said...

Mempunyai Idea.. Jelas.. dan bermatlamat