BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 17, 2008

PAS FOR ALL =)

Sebelum PRU12
PAS FOR ALL -Apakah yang kamu faham bila kali pertama membacanya???
Ye ke PAS untuk semua??? Ini respon yang saya terima ketika ‘berkempen’ di sekitar Ulu Kelang pada Mac yang lepas…
Semuanya ragu-ragu dengan terma di atas.

Kenapa semua orang seperti ragu-ragu ???
PAS untuk orang Islam sahaja, ke??
PAS untuk sek-sek Klate Jah???
PAS milik ulama jer???


PAS adalah satu-satunya parti politik yang membumikan Islam dalam perencanaannya. Manusia bersifat fitrah. Seperti itu juga dengan Islam..Ianya fitrah.Agama yang penuh keadilan, agama yang mengangkat nilai kemanusiaan, agama yang menjadikan akhirat sebagai matlamat akhir kehidupan, Agama yang sesuai fi ayyizaman wa fi ayyimakan…
Tapi bila ditelusuri pentas politik Malaya sejak diberi kemerdekaan, tiada satu wadah atau ‘suara Islam’ muncul untuk islahkan masyarakat. Jadi atas kesedaran inilah Parti Islam SeMalaysia (PAS) ditubuhkan..

Selepas PRU12
Kemenangan calon PAS bagi Parlimen P111 Kota Raja, Selangor, Dr Mariah Mahmud. Majoriti kemenangannya cukup besar, 20751 undi. Dengan komposisi pengundi Melayu yang tidak sampai 50% (47.8%-Melayu, 23.2%-Cina, 28.3%-India) maka sudah tentu kemenangan ini bukan disebabkan sokongan dari pengundi Melayu semata-mata bahkan dari pengundi India dan Cina.Nah bukankah ini yang dikatakan PAS FOR ALL???
Banyak contoh lain..tetapi cukuplah 1 dan selebihnya, pembaca beleklah sendiri di dalam buku-buku analisa PRU12 yang berserakan d jual,antaranya – Makkal Sakhti 2008,Riduan Mohamad Nor..

Selamat....

0 comments: